De stichting ‘Samen Sterk’ wil met de supermarkten afspreken dat er in het schap een logo of iets dergelijks komt om zo Nederlandse groenten extra onder de aandacht te brengen bij de consument. “Op de winkelvloer moet het voor de consument veel duidelijker worden wat Nederlands product is”, zegt Wouter Staal campagneleider van Samen Sterk.
Volgens hem is het doel om een soort van logo op de Nederlandse producten te krijgen. “Degene die in ons initiatief de beste contacten heeft met bijvoorbeeld CEO’s van de supermarkten, gaan het hierover met de supermarktketens hebben.” Staal geeft aan dat vandaag de telers van Samen Sterk hun toestemming zullen gaan geven voor het creatieve plan, de praktische uitwerking, achter de landelijke campagne: ‘Samen sterk, met Hollandse groente en fruit aan het werk!’. Staal: “Zodra we dat akkoord hebben, is het voor de uitvoering van het plan essentieel dat ook de retail zich achter ons plan voegt.”
Het aantal partijen dat zich aansluit bij Samen Sterk is na een dag al gegroeid naar tien partijen: de vier nieuwkomers zijn The Greenery, Best of Four, Koppert Cress en LTO Nederland. “Totaal zijn het nu tien partijen, maar dat gaat zeker nog uitbreiden”, zo is de verwachting van Staal. Samen Sterk wil zo veel mogelijk partijen die van ‘grond tot mond’ zitten bij de stichting betrekken. Bron: TuinbouwCommunicatie Auteur: Ellis Langen