De zogenoemde Pop-Op Shop van Kromkommer in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht is een groot succes geworden. De tijdelijke winkel sloot gisteren haar deuren na twee weken lang ‘gekke groenten’ te hebben verkocht.
In de Pop-Op Shop kregen groente en fruit die anders verspild zouden worden een plekje in de schappen. Hiermee wilde Kromkommer aan de consument laten zien hoe bijzonder én lekker deze producten zijn, ook al zien ze er wellicht niet zo uit als anders. In die missie lijkt Kromkommer geslaagd, want nadat de winkel definitief werd gesloten lieten de initiatiefnemers gisteravond weten dat zij in twee weken tijd maar liefst 3.250 kilo ‘gekke groenten’ hebben verkocht.
“Wij willen met de winkel laten zien dat er wel degelijk een markt is voor deze producten, als het verhaal maar op de juiste manier gebracht wordt” liet Chantal van Kromkommer eerder weten. “Wij hopen stiekem dat we massaal gekopieerd gaan worden. Uiteindelijk is het ons doel om de groente overal in de schappen te krijgen, krom naast recht, voor dezelfde prijs.”
Wil je graag weten waar kromkommer haar producten verkoopt, bekijk de website kromkommer.com. Inmiddels zijn er door het hele land al 50 verkooppunten in vooral kleine foodwinkels, delicatessenzaken en conceptstores.